top of page

Echoes of Environment and Digitalisation

Erasmus+
Jauniešu apmaiņa
Projekta mērķis ir izmantot aizraujošu māksliniecisku pieredzi un interaktīvu stāstīšanu, jo īpaši ar audiogidu palīdzību, lai cīnītos pret dezinformāciju par klimatu, veicinātu izpratni par vidi un iedvesmotu jēgpilnai rīcībai, padarot ilgtspējības jautājumus aktuālus un saistošus.

Projekts norisinājās Vīnē, Austrijā, no 1. līdz 8. novembrim, un tajā piedalījās 40 jaunieši no Latvijas 🇱🇻,

Austrijas 🇦🇹, Horvātijas 🇭🇷, Grieķijas 🇭🇺, Čehijas 🇨🇿, Slovākijas 🇸🇰, Slovenijas 🇸🇮 un Serbijas 🇷🇸.

Liela problēma, ar ko šodien saskaramies, ir milzīgais daudzums dezinformācijas par klimata pārmaiņām. Turklāt pašreizējās metodes, kā apgūt vides jautājumus, bieži vien nav pietiekami saistošas un stimulējošas, lai piesaistītu cilvēku uzmanību. Vides izpratne un darbības, kas nepieciešamas, lai palīdzētu dziedināt mūsu planētu, piemēram, cīņa pret piesārņojumu, otrreizējā pārstrāde, atbalsts vietējiem pasākumiem un tādu kaitīgu ieradumu kā atkritumu izmešana, bieži tiek uzskatītas par attālinātām problēmām, kas tieši neietekmē mūsu ikdienas dzīvi. Šī šķietamā nošķirtība rada ilūziju, ka mūsu ietekmes sfēra ir ierobežota un klimata pārmaiņu radītās briesmas ir tālas, kā rezultātā nav steidzami jārīkojas. Tomēr modernās tehnoloģijas, jo īpaši imersīvi rīki un audio gidi, piedāvā iespēju mainīt šo uztveri. Šīm tehnoloģijām ir iespēja vides problēmas pietuvināt mājām, padarot tās tuvākas un aktuālākas. Izmantojot imersīvu pieredzi un konkrētām vietām paredzētu intervenci, kā arī plašu ietekmi, ko sniedz podkāsti, audio stāstu stāstīšana un interaktīvi ceļveži, mēs varam radīt pārliecinošus stāstus, kas ne tikai palielina izpratni par vides problēmām, bet arī iesaista cilvēkus risinājumu meklēšanā. Šī projekta mērķis ir izmantot imersīvas mākslinieciskās pieredzes un interaktīvas stāstīšanas spēku, lai izgaismotu aktuālus vides jautājumus. Izstrādājot interaktīvus audio ceļvežus, mēs kopā pētīsim vides tēmas, kļūstot gan par to veidotājiem, gan par skolēniem. Izmantojot šo sadarbības pieeju, mēs varam veicināt dziļāku saikni ar vidi un iedvesmot jēgpilnai rīcībai, lai palīdzētu to aizsargāt un saglabāt. Cik forši ir izveidot savu audiogidu par kādu vides jautājumu?

Projekta mērķi un uzdevumi:

  • Attīstīt kritiski svarīgas transversālās prasmes (gan personīgās, gan profesionālās), lai jēgpilni un aktīvi iesaistītos klimata pārmaiņu apkarošanas pasākumos, dodot dalībniekiem iespēju uzņemties iniciatīvu un sniegt ietekmīgu ieguldījumu.

  • Izmantot audio gidus kā inovatīvu digitālo rīku, lai radītu aizraujošu un interaktīvu mācību pieredzi, veicinot mūsu iesaistīšanos, iniciatīvas izjūtu un aktīvu līdzdalību klimata pārmaiņu pasākumos.

  • Iesaistīties holistiskā pieredzes mācīšanās procesā, kas attīsta kognitīvās, praktiskās un sociālās kompetences ilgtspējības jomā, dodot dalībniekiem iespēju saistīt teoriju ar praksi ikdienas dzīvē.

Projekta aktivitāšu grafiks:

1. diena - Mēs sākām mūsu apmaiņu ar sirsnīgu sagaidīšanu un komandas saliedēšanas aktivitātēm, liekot pamatus sadarbībai un iedvesmojošai nedēļai, kas bija priekšā. Dalībnieki tika iepazīstināti ar apmaiņas programmu, uzzinot par tās struktūru, mērķiem un cerībām. Pēcpusdienā mēs pārdomājām savas kompetences, kartējām savas prasmes un dalījāmies atziņās cits ar citu. Diena noslēdzās ar pēdējiem sagatavošanās darbiem vides prezentācijām un pārdomu sesiju, kam sekoja starpkultūru vakars, lai atzīmētu mūsu dažādo izcelsmi.

 

2. diena - Šī diena bija veltīta tam, lai padziļinātu mūsu izpratni par vides jautājumiem. Katra grupa uzstājās ar izsmeļošām prezentācijām, daloties ar zināšanām un pieredzi, kas saistīta ar ilgtspējību. Mēs pētījām galvenos vides jēdzienus, veicinot diskusijas par ekoloģiskajām problēmām un iespējamiem risinājumiem. Interaktīvās sesijās dalībnieki iesaistījās kritiskā domāšanā par to, kā šie jautājumi ietekmē gan vietējās, gan globālās kopienas. Vakars noslēdzās ar pārdomu laiku un kopienas saliedēšanos.

 

3. dienas - Piedzīvojumu un pieredzes pilna diena! No rīta notika aizraujošs “Pilsētas izaicinājums”, kurā dalībnieki pētīja pilsētvidi un ilgtspējību darbībā. Pēcpusdienā mēs iesaistījāmies aizraujošā simulācijas audio gida pieredzē, kas sniedza unikālu skatījumu uz vides un sociālajām tēmām. Diena noslēdzās ar vidusposma novērtējumu, kas ļāva dalībniekiem pārdomāt savu līdzšinējo mācību ceļu un izvirzīt mērķus nākamajām dienām.

 

4. dienas - Mēs pētījām stāstu stāstīšanas un radošas izpausmes iespējas, lai nodotu vides vēstījumu. Diena sākās ar ekostāstiem, kuros pētījām, kā stāsti veido mūsu izpratni par ilgtspējību. Tam sekoja interaktīvi teātra vingrinājumi, kas palīdzēja mums izteikt idejas ar kustību un lomu spēļu palīdzību. Pēcpusdienā mēs strādājām pie rakstīšanas un stāstu stāstīšanas tehnikām, kas noslēdzās ar vēl vienu aizraujošu audiogida pieredzi. Diena noslēdzās ar pārdomu laiku un kopienas saliedēšanos.

 

5. diena - Šī bija praktiska radošuma un sadarbības diena! Dalībnieki izveidoja grupas un strādāja pie savu stāstu un vides stāstu radīšanas. Rakstot stāstus grupās, viņi izstrādāja pārliecinošus vēstījumus un scenārijus. Pēcpusdiena tika veltīta ierakstu pabeigšanai un mūsu darbu testēšanai, lai nodrošinātu, ka tie ir gatavi prezentācijai. Pārdomu laiks ļāva dalībniekiem novērtēt savu progresu, un vakars tika aizpildīts ar laiku, ko pavadīja kopienā.

 

6. diena - Mūsu ceļojumam tuvojoties beigām, mēs pievērsāmies personīgo mērķu izvirzīšanai, pārdomām un sasniegumu svinēšanai. Rīts bija veltīts mūsu galīgo darbību prezentēšanai un atgriezeniskās saites saņemšanai. Mēs piedalījāmies arī Erasmus+ YouthPass novērtēšanā, atzīstot mūsu mācību rezultātus. Pēcpusdienā notika simboliska aktivitāte, pārkāpjot mājas robežu, kas nozīmēja mūsu izaugsmi un jauniegūtās perspektīvas. Visbeidzot, mēs noslēdzām ceļojumu ar sirsnīgu atvadu ballīti, svinot draudzību un nedēļas laikā iegūtās zināšanas.

Projekta laikā jaunieši izstrādāja audiogaidus, ieskaties iedvesmai:

JSPA_vienkarss_bez_laukuma_rgb_v_lv.png.webp
Lidzfinanse_Erasmus_progr_logo.png
bottom of page