Gamification for Environmental Sustainability
Erasmus+ Jaunatnes darbinieku apmācības
Projekta mērķis ir izpētīt un apgūt galda spēļu dizainu ar izglītojošiem mērķiem, jo īpaši klimata izglītības jomā. Ieviešot inovācijas, kā mēs mācāmies par ilgtspējību, mēs vēlamies ar saistošu spēļu palīdzību rosināt jauniešu interesi par klimata pārmaiņām.
Projekts notika Vīnē, Austrijā, no 24. līdz 31. augustam, un tajā piedalījās 31 jaunatnes darbinieks no Latvijas 🇱🇻 Austrijas 🇦🇹 Horvātijas 🇭🇷 Grieķijas 🇬🇷 Ungārijas 🇭🇺 Romānijas 🇷🇴, Slovākijas 🇸🇰, and Slovēnijas 🇸🇮.
Klimata trauksme pašlaik ir viena no aktuālākajām problēmām, kas skar jauniešus. Tajā pašā laikā jaunākajā Eirobarometra ziņojumā par jaunatni jaunieši par savām galvenajām prioritātēm uzskata vides aizsardzību un cīņu pret klimata pārmaiņām (34 %). Gan klimata prioritāšu noteikšana, gan klimata trauksme uzsver, ka ir svarīgi palielināt mūsu centienus vides un ilgtspējības jautājumu risināšanā un pievērsties tiem, izmantojot inovatīvas un praktiskas pieejas, kas sniedz risinājumus, nevis pastiprina problēmu vai palielina ažiotāžu. Tajā pašā laikā daudzi jaunieši šobrīd distancējas no klimata pasākumiem, lai novērstu dažus klimata grupu izraisītus postījumus. Tāpēc ir nepieciešami jaunatnes darbinieki, kas palīdzētu atgūt un saglabāt jauniešu interesi par klimata, vides un ilgtspējas jautājumiem un nodrošinātu pastāvīgu un pozitīvu jauniešu iesaisti ar klimatu saistītās aktivitātēs. Šim nolūkam mēs nolēmām izmantot inovatīvu metodoloģiju/apmācības pieeju, kas ir spēļu un uz spēlēm balstīta mācīšanās, jo īpaši galda spēles. Šī stimulējošā un inovatīvā pieeja ļautu izpētīt iesaistes stratēģijas un mehānismus, kas raksturīgi galda spēļu dinamikai, kā arī potenciālu, lai, mērķtiecīgi spēlējot, tām piešķirtu nozīmīgus izglītības mērķus. Tādējādi šīs spēles var kļūt par spēcīgiem instrumentiem, lai palielinātu informētību, veidotu iniciatīvas apziņu, veicinātu solidaritāti un veiktu pasākumus vides un ilgtspējības labā. Kā saka Diāna Akermane (Diane Ackerman): “Spēle ir mūsu smadzeņu iecienītākais veids, kā mācīties”. Tādējādi mūsu apmācību mērķis ir sniegt jaunatnes darbiniekiem visaptverošāku pieeju, proti, “Purpursful Play”, kā pragmatisku un inovatīvu pieeju, kas var risināt vairākus jaunatnes jautājumus vietējā līmenī. Lai maksimāli uzlabotu mācību rezultātus, apmācību programmā būtiska loma ir starpkultūru un starpdisciplinaritātei.
Dalībnieki apgūs nepieciešamos jēdzienus, rīkus un paņēmienus, lai radītu galda spēles, kas ne tikai izklaidē, bet arī izglīto jauniešus par vides ilgtspējību. Viņi iesaistīsies praktiskā darbībā mazās grupās, lai izstrādātu spēles, kas risina dažādus vides jautājumus, tādējādi pārvēršot teorētiskās zināšanas taustāmos izglītības resursos.
Šī kursa kulminācija sniedz dalībniekiem unikālu iespēju izmēģināt pašu radītās galda spēles, ļaujot praktiski novērtēt to izglītojošo ietekmi. Turklāt šis process paver platformu kolektīvām pārdomām par turpmākajām iniciatīvām. Šo kursu laikā izstrādāto rīcības plānu mērķis ir īstenot vietējā līmenī, pievēršoties jauniešu auditorijai un paplašinot to ietekmi, lai veicinātu plašāku sabiedrības iesaistīšanos vides ilgtspējas jomā.
Projekta aktivitāšu grafiks:
1. diena mēs iedziļinājāmies uz spēlēm balstītas mācīšanās pasaulē, izpētījām Youthpass būtību un pārdomājām mūsu dažādo realitāti. Esam gatavi kopā uzsākt šo aizraujošo mācību ceļojumu.
2. diena bija veltīta galda spēļu kā spēcīgu mācību līdzekļu izmantošanai! Mēs apspriedām uz spēlēm balstītas mācīšanās principus un mehāniku, kas padara spēles gan jautras, gan iedarbīgas.
3. diena mēs iedziļinājāmies galda spēļu izstrādes “darīt” un “nedarīt” jautājumos, kā arī nodarbībās par spēļu izstrādes principiem un ideju ģenerēšanu. Tas viss ir par to, kā pārvērst lieliskus konceptus saistošās spēlēs, kas izglīto un iedvesmo.
4. diena mēs eksperimentējām ar savām spēļu idejām, pilnveidojām dizainu un testējām koncepcijas laboratorijā. Radošums ir pilnā sparā, jo mēs iedzīvinām savas idejas.
5. diena bija veltīta sagatavošanās darbiem un testēšanai! Mēs beta testējām savus galda spēļu veidojumus, apkopojām atsauksmes un veicām pēdējos uzlabojumus. Redzēt savas idejas darbībā ir tik vērtīgi - mēs esam gatavi prezentēt savas spēles pasaulei.
6. diena mūsu mācību kursa noslēgums ar pārdomām un svinībām! Mēs nododam savas zināšanas vietējam darbam ar jaunatni, ierakstāmies žurnālā un atvadāmies ar atvadu ballīti.